• Autor: HSIU
  • Kategorija: Savjetovanje
  • -->
  • Objavljeno 12. studenog 2015.

SEGMENTACIJA TRŽIŠTA: TKO JE VAŠ KLIJENT?

Identificiranjem svog klijenta povezujete svoj proizvod sa stvarnim potrebama tržišta. Pitanje "tko je vaš klijent" je najvažnije pitanje u poduzetništvu jer se cijeli proces bazira na klijentu koji plaća, a nedostatak odgovora na to pitanje označava izgubljenog poduzetnika.

U praksi, osmišljava se persona, odnosno izmišljena osoba koja ocrtava cijelu ciljanu skupinu klijenata. Persona ima i ime i prezime, i datum rođenja, i obitelj, i interese, navike, želje, preferencije, potrebe za određenim proizvodima i uslugama. Proces osmišljavanja persone vas dovodi u doticaj sa svojim klijentom, a nije rijedak slučaj da poduzetnik na kraju baš upozna klijenta koji odgovara toj personi.

Kroz proces osmišljavanja persone odnosno identificiranja klijenta radimo i segmentiranje tržišta. Cilj nam je da dio tržišta koje napadamo bude što precizniji, kao i naša persona, ali to ne znači da tržište mora biti maleno. Tih naših preciznih klijenata može biti i jako puno, može se raditi o proizvodu koji je za široke mase. Ali, taj proizvod mora zadovoljavati konkretnu i preciznu potrebu.

Kroz ovaj proces definiranja klijenata i tržišta osiguravamo poveznicu vašeg proizvoda i tržišta. Neće se dogoditi da imate odličan proizvod koji nikome ne treba ili revolucionarni proizvod koji nitko ne razumije.

Proces identificiranja klijenta je također i usko povezan sa razvojem proizvoda. Proizvod se mora moći prilagođavati tržištu odnosno klijentu tijekom faze ispitivanja tržišta.

Obratite nam se s povjerenjem i identificirajte svog klijenta kako biste što uspješnije našli tržište za svoj proizvod.

Ključni pojmovi